تقویت جریانات ناپایدار از بعدازظهر در هرمزگان/ اختلال در ترددهای دریایی دور از انتظار نیست


تقویت جریانات ناپایدار از بعدازظهر در هرمزگان/ اختلال در ترددهای دریایی دور از انتظار نیست

اداره کل هواشناسی هرمزگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت جریانات ناپایدار از بعد از ظهر تا ظهر پنجشنبه در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق غربی و جزایر خلیج فارس است.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی هرمزگان آمده است:

"بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت جریانات ناپایدار از بعد از ظهر تا ظهر پنجشنبه در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق غربی و جزایر خلیج فارس است.

براساس این اخطار، رگبار باران و رعد وبرق با احتمال تگرگ، احتمال تند باد لحظه ای، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا در نیمه غربی و جزایر خلیج فارس از ظهر سه شنبه و چهارشنبه، در مناطق مرکزی و شمالی از اواخر سه شنبه و روز چهارشنبه، در مناطق شرقی و سواحل دریای عمان از چهارشنبه تا پنجشنبه پیش بینی می شود.

وضعیت دریا، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی، به تدریج از چهارشنبه در خلیج فارس جنوب غربی – شمال غربی، گاه تند باد لحظه‌ای در مناطق دریایی و مواج شدن دریا، گاه تا ارتفاع موج ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

اختلال در تردد‌های دریایی و آبگرفتگی معابر به ویژه در نیمه غربی استان و جزایر خلیج فارس و برخی نقاط شرقی استان درو از انتظار نیست.
توصیه‌ می شود از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی به ویژه در مناطق غربی استان خودداری شود، با توجه به مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد.

همچنین با خروج سامانه بارشی از صبح پنجشنبه، کاهش دمای کمینه بین ۲تا ۵ درجه سلسیوس در استان پیش بینی می‌شود."

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم